Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради

У Черкасах відбулась щорічна міська конференція педагогічних працівників

 27 серпня, у парку «Сосновий бір», відбулась щорічна серпнева педагогічна конференція. Традиційно зібрались всі освітяни Черкас. На заході підбили підсумки за 2019-2020 роки роботи та визначили пріоритетні завдання на наступний навчальний 2020-2021 рік.

Розпочалась конференція з нагородження викладачів. На форумі був присутній заступник міського голови Коломоєць Ігор Анатолійович та ректор інституту післядипломної педагогічної освіти Чепурна Наталія Миколаївна. Вони привітали всіх освітян міста та нагородили викладачів за успішну підготовку учнів двохсотбальників.

Із вітальним словом та настановчою промовою, виступив директор департаменту освіти та гуманітарної політики Воронов Сергій Павлович:

“Освіта – це найдзвичайно важливий фактор формування особистості на всіх етапах життя, а якісна освіта – це необхідність як для суспільства, так і для кожного з нас особисто. Де, як і для чого ми черпаємо знання?
Першою сходинкою в отриманні знань є школа, у стінах якої ми почуваємося впевнено: поряд знайомі обличчя вчителів і батьки поруч. Пізніше – освіта за вибором: традиційна і самоосвіта, далі – середовище, спілкування і робота.
Однак, експерти в галузі освіти стверджують, що освіта України дуже відірвана від життя. Хочеться, щоб освіта була більш орієнтована на ринок та була інтелектуально-насичена. Освіта повинна відповідати потребам суспільства та індустрії.

Аналіз ринку праці свідчить про певний дисбаланс у сфері підготовки кадрів. Наявність процесу масового здобуття вищої освіти, орієнтація підготовки кадрів не на потреби економіки, а на ажіотажний попит молоді на певні спеціальності, вплив мотивів „моди” та „престижності” при виборі спеціальності без урахування реальних можливостей працевлаштування, на жаль, створюють умови для зростання безробіття серед молоді. Причинами такої ситуації є необізнаність молодих людей про стан та динаміку ринку праці, попит на конкретні спеціальності, перспективи працевлаштування за обраною професією.

Ринок праці міста визначає потребу, насамперед, у кваліфікованих робітниках. Сьогодні спостерігається тенденція зростання попиту на робітників для промисловості та транспорту, сталим він залишається для галузі будівництва.

І тут  не можна обійти значимості професійної (професійно-технічної) освіти міста, мережа якої об’єднує 5 закладів освіти, розуміючи, що майбутнє ринку праці – за робітничими професіями.

Виходячи з цього, департаментом освіти і гуманітарної політики міської ради визначено регіональне замовлення на підготовку робітничих кадрів у 2020 році в обсязі 800 осіб, що на  7 відсотків перевищує цифру випуску. Збільшено обсяг  регіонального замовлення  закладам освіти – Черкаському вищому професійному училищу, Черкаському вищому професійному училищу будівельних технологій та Черкаському професійному автодорожньому ліцею. В порівнянні з випуском зменшено на 13 відсотків регіональне замовлення  Черкаському професійному ліцею та жодного місця не виділено Черкаському вищому професійному училищу легкої промисловості, в силу певних існуючих  причин.

Аналіз стану  регіонального замовлення минулого, 2019 року, був аналогічно кількості випуску кваліфікованих робітників – 796 та 795 відповідно за рахунок  збільшення порівняльної цифри з 96 (випуск)  на 157 осіб прийому у Черкаському  вищому професійному училищі будівельних технологій.

Пріоритетним напрямом у системі професійної освіти стає всебічне вдосконалення професійної майстерності педагогічних працівників, пошук та впровадження нових форм і методів навчання, поліпшення якості всіх його елементів та максимальне розкриття потенціалу кожного здобувача освіти.

«Якісна професійна освіта можлива за умови, коли є сучасне обладнання, інноваційний педагог та кваліфікований майстер», – зауважував  свого часу заступник міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Саме бажання змінити підхід до професійної (професійно-технічної) освіти  і стало викликом до прийняття рішення Уряду модернізувати  матеріально-технічну базу закладів професійної освіти,  та робітних професій зокрема.

І сьогодні ми з гордістю говоримо про те, що наші заклади професійної (професійно-технічної) освіти  стали привабливими для абітурієнтів і роботодавців, завдяки створеній належній сучасній виробничій базі. Так, у Черкаському вищому професійному училищі будівельних технологій створено 6 навчально-практичних центри, два з яких «БудМайстер», з професії «Штукатур; лицювальник-плиточник», «Монтажник систем утеплення будівель» та «Перукарського мистецтва і візажу»  відкрито у 2019/2020 н.р. за підтримки соціальних партнерів. Цього н.р. відкрито навчально-практичний центр кулінарного мистецтва для професії «Кухар»  у Черкаському вищому професійному училищі та Черкаському професійному автодорожньому  ліцеї –   „Автослюсар“.

Впродовж останніх років майстри виробничого навчання готують здобувачів освіти до участі в різноманітних конкурсах фахової майстерності, в процесі яких розкривається  їхній професійний рівень.

Участь у конкурсах спонукає майстрів виробничого навчання до вдосконалення професійної майстерності, застосування нових сучасних технологій, обміну педагогічним та професійним досвідом з кращими фахівцівцями. Від професійності майстрів виробничого навчання залежить результат навченості випускників і подальше працевлаштування.

Тому, користуючись нагодою, присутністю у залі керівників загальноосвітніх навчальних закладів і представників виробництва, прошу повернутися обличчям до професійної (професійно-технічної) освіти, оцінити всі позитивні сторони навчання та можливість здобути  якісну практичну освіту і бути конкурентоспроможним на ринку праці, проводити  профорієнтаційну роботу, надавати місця для проходження здобувачами освіти виробничої практики та сприяти їхньому працевлаштуванню.

Розквіт економіки міста – в руках молоді, а  ризик безробіття – мінімальний!” – підсумував головний освітянин міста Сергій Воронов.



« повернутися до списку новин