Департамент освіти та гуманітарної політики Черкаської міської ради

Освіта в час війни: як працює черкаська школа в умовах сьогодення

У час війни школа стала не лише забезпеченням освітніх запитів дітей, сьогодні – це також осередок психологічної підтримки, можливість для учня тримати зв'язок з однолітками та відчувати приналежність до спільноти. Так вважає директорка Черкаської школи №32 Ірина Овчаренко. Запитували, як працює школа в умовах війни журналісти видання "Прочерк".

Ця школа стала однією з перших у місті, яка розпочала організацію освітнього процесу для дітей, що є внутрішньо переміщеними особами. Нині у закладі навчається більше 40 учнів. Директорка каже, що для вчителів немає різниці «свої» чи «приїжджі», адже кожна дитина важлива, а завдання вчителів – дати учню знання та підтримати у потрібний момент.

У школі активно працює психологічна служба. Зокрема, практичний психолог закладу спілкується з батьками та учнями, які прибули із зони воєнних дій, проводить консультації. За допомогою і підтримкою до шкільного психолога також можуть звертатися решта учасників освітнього процесу: батьки, вчителі.

– До кожної дитини індивідуальний підхід, орієнтування на її запит і потреби. Саме тому у школі організовано як групові, так й індивідуальні заняття. Я працюю за методикою арт-терапії і мені надзвичайно приємно бачити, що заняття допомагають і є дійсно корисними, - каже практична психологиня школи Ірина Щур.

Крім цього, нещодавно за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) у школі розпочав працювати проєкт «СПІЛЬНО. Точки зустрічі». Мета проєкту – надання дітям та молоді, які змінили місце проживання через бойові дії, соціально-емоційної підтримки, проведення індивідуальних та групових психологічних консультацій, а також факультативних занять зі шкільної програми. У школі переконані, що такий проєкт надзвичайно корисний, адже дозволить допомогти родинам, які змушені були покинути свої домівки, отримати максимально комфортні умови і почувати себе як вдома.

Окрему увагу у закладі приділяють підтримці дітей з особливими освітніми потребами. Директорка школи розповідає, що наразі в закладі навчається значна кількість дітей з особливими освітніми потребами: 17 учнів навчаються в інклюзивних класах та понад 50 – в спеціальних класах для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Асистенти вчителів працюють в Google-класах спільно з учителями. Для всіх учнів з особливими освітніми потребами організована корекційна робота з використанням платформи Google Workspace for Education. Корекційні педагоги закладу проводять в онлайн режимі індивідуальні та групові заняття. Наш колектив поєднує освітній процес із волонтерською діяльністю. Тут всі ми, як рідні: колеги, батьки наших учнів, містяни, які виявили бажання допомагати. Після уроків учителі та багато учнів, в першу чергу старшокласників, долучаються до волонтерської роботи: плетуть сітки, «кікімори», збирають гуманітарну допомогу тощо. У спільній роботі всі намагаються відволіктись від поганих думок, відчути себе потрібними, бути корисними та внести свою частинку у перемогу України, - зазначає директорка закладу пані Ірина.

Про організацію освітнього процесу в умовах війни у школах міста та регіоні розповідають в управлінні Державної служби якості освіти у Черкаській області. Начальниця установи Оксана Компанієць відзначає, що колективи шкіл намагаються гнучко підходити до організації роботи закладів та налаштовувати освітній процес так, щоб він був комфортним для дітей та педагогів:

– Звісно, онлайн-навчання в час війни – це ще один виклик перед вчителями, учнями і їхніми батьками. Війна внесла свої корективи у викладання окремих навчальних предметів у школі. Та пропри все, завдяки уже налагодженим механізмам організації дистанційного навчання, гнучкості до підходів навчання освітній процес триває. І надзвичайно цінним є те, що до навчання мають змогу долучатися і діти, які були змушені змінити місце проживання, зокрема,  й ті, які виїхали за кордон.



« повернутися до списку новин