Черкаські освітяни взяли участь в круглому столі, під час якого обговорили виклики, які постали перед педагогами в останній час
Сьогодні на базі Черкаського фізико-математичного ліцею відбувся круглий стіл «Якісна освіта в умовах війни», організований Управлінням державної служби якості освіти в Черкаській області. До обговорення організації освітнього процесу, якості наданих послуг та проблематики, з якою зіштовхуються освітяни щодня, долучились керівники шкіл та засновники закладів освіти всієї області.
Черкаські керівники закладів загальної середньої освіти разом із профільною заступницею міського голови Анастасією Чубіною також взяли участь в обговоренні та напрацюванні дієвих механізмів покращення якості освітнього процесу.
Як відзначила кураторка освітньої галузі міста Анастасія Чубіна під час спілкування з освітянами, про освітні втрати ми почали говорити ще за часів covid-19, і з війною вони лише посилилися. З цього є два результати - перший позитивний - це те, що вже готові певні цифрові рішення, а негативний результат - кумулятивний ефект всіх освітніх втрат, який поглиблюється.
«Незважаючи на події, які відбувалися на території України, освіта в Черкасах продовжила працювати після двотижневої паузи на початку повномасштабного вторгнення. І наше місто було і залишається флагманом з організації навчання в умовах війни, тому що в нас був і є один з найбільших показників по очній формі навчання», - відзначила посадовиця.
Загалом освітяни поспілкувались про виклики, які постали перед системою освіти, та шляхи боротьби з ними, освітянські втрати, про організацію безпечного освітнього простору, інклюзивне навчання, кадрове забезпечення, тощо.
«Ми, як органи місцевої влади, для того, аби ці втрати подолати, можемо зробити лише те, щоб максимально адаптувати навчальний процес до умов війни, створивши доступну й безпечну інфрастркутуру, створивши ті осередки, які будуть безпечними і зможуть забезпечити очну освіту. Я розумію, що дистанційне навчання повністю не зникне із нашого життя, проте очна освіта не може конкурувати з іншими формами навчання», - говорила Анастасія Сергіївна.
Також під час обговорення була піднята досить важлива тема - психологічне розвантаження не тільки дітей, а й педагогів. Адже останні два роки педагоги працюють в екстиримальних умовах та докладають надзусилля, щоб рівень навчання був на максимально високому рівні в подібних нестабільних умовах.
«Наші вчителі зараз мають велике навантаження - вони проводять уроки очно, паралельно працюють дистанційно, окремо комунікують з дітьми, які знаходяться за кордоном. Тому для того, аби підтримати їх та подбати про психологічне здоров‘я ми працюємо над концепцією створення певного центру психологічного розвантаження вчителів міста»,- зазначила Анастасія Чубіна.