Модель директора школи у сучасному світі, якою вона має бути?
У черкаській міській раді провели публічне обговорення щодо того, яким має бути директор закладу освіти у сучасному світі.
Наразі, коли триває конкурс на заміщення вакантних посад директорів майже половини черкаських шкіл, виникає логічне і актуальне питання, яким же критеріям має відповідати директор сучасної школи, чи це має бути класичний педагог, чи все ж акцент має бути зміщений до управлінських якостей та навичок.
«Нам важлива кожна думка з приводу сучасного директора, сучасної школи, адже саме зараз у освітній галузі формується новий керівний склад, який буде впроваджувати сучасні механізми управління та розвитку. Освіта має рухатись у ногу з часом. Вчителі та керівники шкіл мають розуміти молодше покоління, бути провідниками молоді у доросле життя, а як це краще зробити, як не глибоко вникаючи у її потреби, вивчаючи її проблеми та демонструючи повне усвідомлення її прагнень?» - говорить заступниця міського голови Марина Гаркава.
До обговорення, яке ініціювала Гаркава, доєднались освітяни, громадськість, активна молодь, батьки та члени конкурсної комісії на директорів шкіл.
«Директор - це одна із найскладніших професій. Тому що ця людина повинна здійснювати багато різних функцій, від об’єднання колективу та створення сприятливого психологічного клімату, до роботи з батьками та дітьми. Та ще й, звісно, це і господарська діяльність, турбота про ремонти, про харчування, забезпечення підручниками, осучаснення навчальних електронних програм тощо. Є модулі сучасного директора, і вони чомусь розподілені таким чином, що директор-господарник, директор-новатор, директор-керівник, директор-управлінець, - ніби різні іпостасі. Проте насправді, на мою думку, це людина, яка має органічно поєднувати в собі такі якості, щоб повноцінно виконувати усі поставлені завдання. Зважаючи на всі виклики сучасності і на тенденції у галузі освіти, директор школи - це людина, яка працює на результат як безпосередньо у навчальному процесі, так і в інших сферах функціонування школи», - зазначила Марина Гаркава.
В свою чергу члени учнівської міжпарламентської асамблеї розповіли, з якими проблемами вони стикаються на практиці та як сприймають учні постать директора. Обґрунтували власне бачення того, яким має бути директор.
«Ми проводили опитування на своїх сторінках у «Фейсбук», аби з’ясувати, яким хочуть бачити директора однолітки. І в першу чергу, це має бути відкрита особистість, яку знають учні і до якої вони можуть звернутись», - відзначає Микола Максьому, член Черкаського молодіжного ресурсного центру.
Усі присутні ще раз наголосили, що школа - це середовище, в якому формуються життєві цінності, лідерські якості і все, що відбувається з дитиною в межах школи, це спільна відповідальність освітян та батьків, а особливо директора школи. Тому до вибору того хто має очолювати той чи інший заклад освіти і якими якостями та навичками він володіє потрібно віднестись максимально відповідально.